Dag 17 - Rädslor

Jag är rädd för massa saker. Men jag tänkte koncentrera mig på en sak i det här inlägget.

På wikipedia inleds artikeln om rädsla med "Rädsla är en känsla som man känner vid hot eller riskfyllda situationer, både äkta och inbillade. Rädsla kan också förklaras som ett extremt ogillande av situationer, tillstånd, saker, människor och liknande, till exempel mörkräddhet." and I rest my case - vi behöver inte säga mer än så egentligen.

Men jag är som sagt rädd för massa saker, jag är framförallt livrädd för att misslyckas. Jag är inte så rädd för att inte nå upp till mina egna krav, för mina krav kan jag anpassa inbillar jag mig. Men jag är livrädd för att inte klara av att uppnå alla andras krav - för jag inbillar mig att alla andras krav är så mycket högre när jag i själva verket vet att så är inte fallet.

I alla fall - egentligen är jag inte en sådär superrädd person - jag är lite nojjig, ja, men jag är inte rädd - jag har överlevt allting hittills och ärligt - what doesn't kill you makes you stronger och jag tror verkligen att det är i våra rädslor vi blir starka, inte i våra svagheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0