Diet dag 1.

Nu är klockan 20.30 ungefär - jag har alltså överlevt en hel dag på diet. Det har gått rätt bra faktiskt..

Frukost, lunch och mellanmål blev naturdiets smultron/vanilj drink - de är faktiskt helt okej goda, men det blir väldigt enformigt..

Till middag tänkte jag ha ätit en potatis och purjolökssoppa från Allévo - men den var så förbannat äcklig att det bara inte gick.

Istället gjorde jag en sallad som jag hade tänkt ersätta både middagen och kvällsmaten med - med hushållsvågen i högsta hugg så började jag hacka, en halv lök (20g), en halv liten burk majs (80g), en halv paprika (75g) och 100g gurka (vilket var en lagom stor bit) - I alla fall så blev det enligt kaloritabell.com 117kcal - vilket är 7kcal mer än soppan som jag egentligen hade tänkt äta. Men nu är jag faktiskt riktigt mätt, till skillnad från vad jag har varit innan idag - ärligt talat - om jag varvar mina shakes och grejer med typ sallad så tror jag lätt att jag klarar mig ett par veckor :)

För övrigt så motsvarar 100 kcal ungefär 4 morötter - det är också good to know :D

Var och tränade förut också, men jag har sån grym huvudvärk så det blev bara en halvtimme på bandet, jag gick 2,55km - vilket ger att det är 446,25km kvar till ullared... Lååångt dit >.<

Kommentarer
Postat av: Heinreich

Go Wero :D Det här fixar du bra :D

2011-01-24 @ 23:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0