Diet dag 2.

Idag fyller Tommy år - därför var det meningen att jag skulle ha fuskat med min diet idag. Men efter gårdagen då jag låg och hade ångest över både det ena och det andra i matväg så insåg jag att om jag ska kunna hålla ihop som människa de här veckorna så kommer jag behöva göra något åt det där.

Därför bestämde jag mig för att börja äta middag som vanligt - även om jag har förbättrat den rätt mycket i jämförelse med hur det har varit förut när vi har ätit middag. Jag såg till att vi hackade sallad till maten, jag har tänkt igenom hur mycket mat vi lagar och jag såg till att ta en mindre portion.

Dessutom åt jag en efterrätt! Det blev en liten Passions cheescake (Tommy's choice - jag vägrar att baka om jag inte kan äta det så det blev köpt). Totalt, med en shake så har jag idag ätit 978 kcal - vilket är ungefär 700 kcal mindre än mitt basala kaloribehov - vilket är vad man gör av med när man mer eller mindre inte gör någonting.

Jag tänker fortsätta såhär, shake till frukost och lunch och sen riktig middag. För idag mår jag faktiskt bra, och det måste ju vara det som är huvudsaken ändå?

Köpte hem räkor idag också - tänkte göra en pasta och räksallad någon dag i veckan, namnam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0