att vara nedlåtande.

Folk är rätt ofta nedlåtande, och ännu oftare så låter de så utan att göra det medvetet.

Det kan gälla precis vad som helst, man kan ge någon en blick, säga något på fel sätt, kroppsspråket kan göra väldigt mycket, blicken också - vad som helst mer eller mindre. För att inte tala om saker man skriver.

Egentligen tror jag att man göra det omedvetet även om man försöker låta bli också. Vilket självklart är synd, för det var ju inte så man menade!

Jag vet att jag gör så - och jag vet många andra som gör så också - som säger saker, som t ex jag sen tolkar som nedlåtande. Sen vet ju inte jag säkert om det faktiskt är så eller inte.

Egentligen så har jag inget vettigt att säga - jag är bara lite irriterad på vissa människor i min omgivning som inte kan acceptera mina och Tommys val. Det handlar om nedlåtande blickar när det gäller att vi ska gifta oss, det gäller åsikter som folk inte riktigt kan dölja när det gäller mina livsval etc.

Fine, ni får ha era åsikter - det innebär inte att jag håller med, det innebär inte att jag vill veta och om ni nu inte kan hålla det för er själva så kan ni väl i alla fall säga det rakt ut?

Kommentarer
Postat av: Henirich

Jag tycker om dina livsval och er :D <3

2011-09-23 @ 08:35:47
Postat av: Rebecka'

Hej!

Bra blogg, hur är det med dej idag? :)



Hoppas att du får en fortsatt bra Fredag. kram

2011-09-23 @ 10:12:56
URL: http://rebeckalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0