Svar på kommentar: Barnuppfostran.

Sharon skrev att man inte kan veta om man kommer bråka om barnuppfostran innan man har uppfostrat ett barn. Och det är klart, jag tror att du har rätt i det - och det var inte riktigt så jag menade, men jag ser ju nu när jag läser det att det är så man tolkar det...

Vad jag menade är att i det stora så är vi överrens, vi har båda två fått ungefär samma uppfostran, vi är överrens om vad det ska ges för konsekvenser - men sen är det inte säkert att vi kommer ha samma syn på vad som borde ge någon konsekvens alls, det märker vi. Det är klart att vi kommer bråka, riktigt så naiv är jag inte.

Vad jag menade, egentligen, var att med Tommy så vet jag att vi vill ungefär åt samma håll - medan jag tidigare (med mitt ex) har känt att vi ville åt två helt olika håll, för att vi hade fått helt olika uppfostran redan från början och vare sig man vill eller inte så påverkas man ju av den uppfostran man själv fick. (Vissa gör som de blev uppfostrade, andra gör precis tvärtom - men det har ju fortfarande påverkat oss åt något håll)

Nu svamlar jag mest tror jag. Jag ville bara förtydliga vad jag menade ;) Och så vill jag påpeka att jag gillar sånna kommentarer! Fler sånna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0