Oscarsgalan 2012

Jag kollade på bet 365 nu på odds inför oscarsgalan. Och jag kan inte låta bli att ifrågasätta dem lite. Oddsen för bästa film fick mig att höja lite på ögonbrynen. Det kändes som mina fördomar om vilka filmer som får oscars - vilket sällan stämmer. Jag menar the Artist 1.40ggr pengarna - svartvit film om hollywood på 30-talet. Tveksamt. På riktigt, tveksamt (nu kommer jag säkert få beklaga mig över hur fel jag hade om lite mer än en månad i alla fall...)

Mina bet ligger på att antingen Tinker, tailor, soldier, spy eller J Edgar får bästa film och/eller bästa regi. Tintin borde få bästa animerade film, annars går väl Spielberg och tar livet av sig. För övrigt tror folk på war horse också, när vi ändå pratar om Spielberg alltså - jag är skeptisk på den fronten, men jag vet inte, det är möjligt.

Sen har det ju kommit många andra bra filmer det senaste året, Harry Potter borde få en oscar för specialeffekterna i alla fall. Alan Rickman kan gott få en nominering som bästa biroll också. Extremely Loud and Incredibly Close verkar vara en favorit från många håll också - så som en brasklapp lägger jag in den också på mina gissningar till nomineringar.

Nej, vi får helt enkelt vänta och se, den 24:e släpps nomineringarna och då är det bara en dryg månad kvar till galan. Nu blir det dock sängen för min del, tenta imorgon som sagt och sen måste jag ju vara pigg så jag orkar spela och grejer när jag väl är ledig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0