Gud fånga mig i mitt fall.

Gud, jag säger som sångaren i Casting Crowns.
"Still you hear me when I'm calling,
Lord, you catch me when I'm falling,
And you've told me who I am."

Jesus, jag älskar dig och jag önskar verkligen att jag kunde lämna allt och leva helt och fullt för dig. Men Jesus jag vågar inte. Ge mig mod. Hjälp mig våga släppa allt. Jag vet att jag borde. Men jag önskar att jag såg vad som fanns nedanför kanten. Ge mig mod Gud. Ge mig mod att våga hoppa, att våga hoppa utan bungy-linan.

Gud du vet lika väl som jag att jag har flera vänner som har problem med precis samma sak. Jag ber att du ska ge dem mod att våga, att du ska hjälpa dem att förstå att du kommer ta emot dem också.

Förlåt för att jag tycker att sånt här är ett så stort steg att jag vill vara säker på att jag klarar av det. Jag älskar dig Gud, det är inte det som är problemet. Jag vill bara ha kontroll. Hjälp mig släppa kontrollen. Jag ber dig.

Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0