Kvällsbön.

Herre du har beskyddat  mig idag. Hjälpt mig se både ljus och mörker. Du har låtit mig skratta, och gråta. Du har gjort mig lycklig. Du har låtit mig hoppas på saker jag inte vågade hoppas på tidigare. Tack för den här dagen. Tack för att du låter mig se ljus i en tunnel fylld av mörker. Tack för att du vill lysa upp min väg.

Herre förlåt mina synder. Förlåt för alla fel jag gör. Jag vet att jag har gjort många fel idag. Egoistiska och dåliga handlingar, det är inte meningen. Det är inte tänkt så. Jag planerar det inte.

Jag liksom många av mina vänner. Det är inte meningen att göra fel, och även om vi strävar efter att göra rätt så blir det fel. Det är verkligen inte meningen. Förlåt oss?

Jesus jag ber dig, beskydda oss, hjälp oss och rädda oss i vår vardag. Ibland vill vi bara bort, ibland vill vi bara hem. Herre låt oss komma hem. Låt oss en vacker dag komma hem till ditt rike.
Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0