Jesus förlåt mig.

Jag vet att jag har varit lite hård mot dig på senaste tiden, men det är inte mitt fel. Jag har varit sjukt stressad, det har varit massor som har hänt hela tiden och jag är inte du, jag är inte Gud. Det kanske inte spelar någon roll för dig, men jag är inte lika stark som du, jag tål inte lika mycket som du och jag fixar inte all press som hamnar på mig ibland. Jag vet att du har sett mig gråta. Jag vet att du har varit där. Men om Mikko känns frånvarande när han ligger tio centimeter ifrån mig, hur ska du då kunna kännas närvarande? Jag är bara människa, det är min rätt att tvivla. Om du fick säga att Gud hade övergivit dig på korset så får jag säga det nu. Du var människa - jag är människa. Du borde veta hur det känns.

Jag vet inte vad jag ska säga. Förlåt räcker inte till. Men det är allt jag har. Jag har inget annat jag kan ge dig Jesus. Förlåt mig. Men ett förlåt får duga.

Jag älskar dig.
Amen


Kommentarer
Postat av: zandra

för att vara troende lever du onekligen ett syndigt liv. hur går det ihop med att brinna för jesus ? varför fortsätter du synda när du vet att det är fel enligt bibeln ? bara en undran...menar, är man kristen ska man leva efter bibeln och inte bete sig hursomhelst och tro att allt är förlåtet på söndan.

2008-07-14 @ 19:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0