Tack Gud.

Jag vet att jag har massvis med synder som ligger på mina axlar just nu Gud. Jag vet att jag gör fel. Men Gud. Jag vill inte ägna mig åt att säga förlåt, jag är så trött på att hela tiden känna mig skyldig. Jag vill tacka dig istället. För för första gången på sjukt länge känns det som att du inte är 12931072308174 mil bort utan du är här. I mitt hjärta. Blotta tanken på din närhet gör mig lycklig. Så tack Gud, för att du inte övergav mig. Tack för att du tar hand om mig, även om jag har massa problem. Tack för att du gav mig möjligheten att faktiskt berätta. Tack för att du gav mig en möjlighet att visa mig själv vad jag egentligen kan. Tack för att du var med mig när jag var ute och sprang förut. Tack för att du älskar mig. Tack för din oändliga nåd. Gud jag har så mycket att tacka dig för att det aldrig kommer bli nog. Jag älskar dig Gud. Tack för min frihet, tack för mina möjligheter och min styrka. Tack för att du trofast står vid min sida, vad som än händer, hur mycket jag än gör bort mig. Tack för att du har gett mig möjligeter att träffa alla de underbara människor som jag känner. Gud, utan dem hade jag inte varit någonting, och det vet du. Tack för att du vet allt jag har att säga utan att jag säger det, för eftersom du vet det så behöver jag inte säga mer nu. Tack. Jag älskar dig.
Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0