Here I am Lord and I'm drowning.

Okej. Du får en chans till. Men jag vet inte hur många chanser till jag orkar ge dig. Seriöst. Det enda du verkar vilja ge mig just nu är problem. Men Visst, en chans till kan du förtjäna.

Jag försöker gång på gång. Jag bönar och ber, jag gråter, jag ber om förlåtelse och lovar att jag ska bättra mig. Oftast gör jag vad jag har lovat. Annars får jag dåligt samvete och ber om förlåtelse igen. Men du kommer ju aldrig tillbaka. Jag skriker åt dig att jag vill ha dig här. Att jag inte alls vill att du ska lämna mig, att jag behöver dig för att jag ska må bra. Men du kommer inte tillbaka. Varför kommer du inte tillbaka? Vad gjorde jag egentligen för fel i sommras? Jag kunde inte. Jag var dum, jag vet, men det är väl inte en anledning till dig att lämna mig? Jag behöver dig mer än någonsin. På riktigt. Men vart är du? Gud. På riktigt, jag är ledsen för att jag har gjort fel, jag vet att jag har gjort fel, men jag kan inte göra det ogjort. Jag kommer inte göra om det, men jag behöver dig här. Jag behöver din hjälp. Snälla?

Amen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0